Adapt or die.

Adapt or die.

De wereld is compleet veranderd en de digitale economie is een feit. Een economie waarin informatie een belangrijke grondstof is voor veel productieprocessen. Dat vraagt om een enorme omschakeling bij veel bedrijven, maar is ook een groot cadeau. We kennen allemaal de verhalen van Uber, Airbnb, Booking.com en Tesla. Fantastische verhalen van bedrijven die maximaal profiteren van de kansen die informatie biedt. Bedrijven die deze kansen gebruiken voor compleet nieuwe business modellen en daar onwaarschijnlijk succesvol mee zijn.

 

Informatie is king

Informatie is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een dominante productiefactor. Het is de kunst om de kracht van informatie optimaal te gebruiken in je bedrijfsprocessen. Het goed managen van informatie is daarbij een must. Om als bedrijf toekomst te hebben moet je mee veranderen met een samenleving en economie die in razend tempo digitaliseert.

 

Spannende uitdaging

Voor veel bedrijven en ICT managers is het de vraag; hoe zet ik de beschikbare informatie optimaal in voor onze bedrijfsprocessen en uiteindelijk voor onze klant.
Hoe overleven we als bedrijf deze disruptieve tijden? Want als je niet de nieuwe Free Record Shop of V&D wilt worden, mag je de boot niet missen.

 

Informatiemanagement

Als je als bedrijf wilt overleven moet je je aanpassen aan de nieuwe werkelijkheid. En dat betekent dat je informatie moet inzetten als kerncompetentie van je bedrijf. Een uitdaging voor iedere ICT manager maar ook een geweldige kans. Alle beschikbare informatie moet geborgd, gedeeld en beveiligd worden. Niet een eenvoudige klus. Maar wel een buitengewoon belangrijke als je als digitale organisatie een goede basis wilt hebben in deze disruptieve tijd.

 

Want om met de woorden van Charles Darwin te spreken: “It is not the strongest of the species that survives, not the most intelligent that survives. It is the one that is the most adaptable to change.”

 

Hulp nodig bij je informatiemanagement? We helpen je graag verder.

Sorry, comments are closed for this post.