Operators stoppen in 2019 met ISDN. Wat nu?

Het verdwijnen van ISDN is een uitgelezen mogelijkheid om de telefonie binnen jouw organisatie eens onder de loep te nemen. Wat zijn jouw beste opties en welke kansen biedt VoIP (Voice over Internet Protocol)?

 

Per 1 september 2019 zullen telecomproviders helemaal stoppen met ISDN 2 en 30. Je kunt dus niet meer om een overstap naar VoIP heen, maar dat is allesbehalve een noodzakelijk kwaad. Het bellen via een internetverbinding verbetert je bereikbaarheid en waardeert communicatiemogelijkheden op, zowel intern als extern.

 

Unified communications

Ten eerste is de overgang naar VoIP een uitgelezen moment voor de inrichting van een unified communications-omgeving waarin alle mogelijke communicatiemiddelen met elkaar geïntegreerd worden en draaien op één platform. Maak je bijvoorbeeld al gebruik van Exchange en/of Office 365 voor e-mail? Dan kun je je oude telefooncentrale gemakkelijk vervangen voor VoIP-telefonie met Skype for Business of Office365 (Teams), waardoor je organisatie in één klap beschikt over een hypermoderne communicatieomgeving voor e-mail, chat, telefonie en video conferencing. Dit verbetert de communicatiemogelijkheden voor jouw organisatie in alle opzichten: collega’s kunnen in één oogopslag elkaars beschikbaarheid inzien, medewerkers zijn overal en altijd bereikbaar en samenwerken wordt, ook op afstand en zowel intern als met klanten, versoepeld.

 

Vast/mobiel-integratie

Bovendien is de overgang naar VoIP een mooie kans om te investeren in een vast/mobiel-integratie. Deze integratie biedt de perfecte scheiding van zakelijke- en privégesprekken, terwijl beide binnenkomen op één mobiele telefoon van de medewerker. Het vaste nummer wordt echt zakelijk en het mobiele nummer echt een privénummer. Een kostenbesparende en productiviteitsverhogende optie, want je hebt enerzijds geen vaste toestellen meer nodig en anderzijds wordt ook hiermee de bereikbaarheid vergroot. Om te voorkomen dat medewerkers zakelijke gesprekken ontvangen op momenten dat ze niet aan het werk zijn, kan de mobiele telefoon afgesteld worden op de bereikbaarheid van de medewerker.

 

Telefonie in de cloud

Wie de telefonieomgeving helemaal naar de cloud wil verplaatsen, de derde mogelijkheid, zit ook goed met VoIP en bellen via Office 365. Hiermee verdwijnt je lokale telefooncentrale en heb je dus ook geen omkijken meer naar het beheer en onderhoud. Alles werkt altijd en overal en de communicatiemogelijkheden worden dankzij de integratie van alle Office 365-applicaties enorm verrijkt. Jij betaalt een vast bedrag per maand en wordt vervolgens geheel ontzorgd.

Software Connection biedt alle drie de bovengenoemde oplossingen voor VoIP. Ben je benieuwd wat voor jou de beste optie is? Wil je een assessment of ben je geïnteresseerd in een inventarisatie van je mogelijkheden? Neem gerust contact op! We gaan graag met je in gesprek.

Sorry, comments are closed for this post.